Google reinventează mailul cu cea mai mare schimbare pentru Gmail

de: Răzvan Băltărețu
25 11. 2019
Răzvan Băltărețu / PLAYTECH

Gmail e unul dintre serviciile de bază ale Google și acum va trece printr-o schimbare majoră. Compania e prima care încearcă să îmbunătățească acest format de mesagerie vechi de câteva decenii deja.

De câțiva ani, Google a încercat să facă internetul mobil mai rapidă cu proiectul AMP (Accelerated Mobile Pages). Și a avut un oarecare succes. Acum, proiectul va fi integrat și în Gmail. Ideea, pe scurt, e ca mailul să fie la fel de dinamic ca un site pe care îl deschizi din Google.

AMP pentru Gmail va fi disponibil pe iOS și Android, în aplicație, pentru că până acum era disponibil doar în versiunea web.

Cum va funcționa Gmail cu AMP?

Opțiunea este activată din start, dar atât timp cât folosești aplicația Gmail. Dacă ai un client terț, vei vedea doar o versiune statică a mesajelor, ca până acum.

Ca idee, un mail dinamic primit și trimis astfel îți permite să interacționezi cu conținutul respectiv. Poți, de exemplu, să răspunzi la un comentariu în interiorul mailului sau să-ți administrezi un abonament prin acel mail. Pe scurt, mailul va fi ca o pagină web cu care vei putea interacționa, nu doar s-o citești.

În comerțul online, proiectul Google pentru Gmail te poate ajuta și să vezi în timp real statusul unei comenzi. Sigur, toate aceste opțiuni sunt dependente de compania care îți trimite mail. Booking.com, Pinterest sau Freshworks deja au integrat fluxul nou din Gmail în mailurile lor.

Vestea și mai bună e că standardul AMP e open source, astfel că și alți furnizori de mail îl pot folosi. De la Microsoft pentru Outlook până la Mail.ru sau Yahoo. Totodată, vor putea integra așa ceva și furnizori de clienți terți. Deocamdată, Amazon SES sau SparkPost oferă suport.

Așa că, în următoarele luni, te poți astepta la niște newslettere ceva mai utile și niște mailuri care chiar să te informeze, nu doar spameze.